Václav Staněk: Vasky & Bagind – produktový vizionář | Příběhy úspěchu Díl 19 / 60

Úvod – začátek cesty

Václav Staněk je důkazem, že i z malého nápadu může vyrůst značka, která přepíše pravidla české módy i výroby.
Když v roce 2016 začal ručně šít první páry kožených bot, nikdo netušil, že o pár let později bude jeho firma symbolem moderního podnikání s duší řemesla.

Dnes stojí za skupinou, která zahrnuje značky Vasky, Bagind a Paon, a jeho byznys se stal učebnicovým příkladem brandu postaveného na autentičnosti, příběhu a vztahu ke komunitě.

Staněk reprezentuje generaci podnikatelů, která nevznikla v korporátu, ale na Instagramu, ve sklepě a s nepřespanými nocemi.
Jeho síla? Neústupná víra v produkt a schopnost vyprávět příběh, který lidé chtějí žít.


Cesta k úspěchu

Filozofie Václava Staňka má tři jasné principy:

  1. Produkt musí mluvit sám za sebe.
    Každý detail, materiál i steh musí být důkazem kvality.

  2. Zákazník je součást příběhu.
    Vasky a Bagind nejsou jen značky, ale komunita lidí, kteří sdílejí hodnoty – poctivost, odvahu a radost z tvorby.

  3. Autenticita vítězí nad dokonalostí.
    Václav často říká: „Nejsem dokonalý, ale dělám to poctivě.“ – a to je důvod, proč mu lidé věří.

Jeho úspěch není výsledkem masivního kapitálu, ale transparentnosti a blízkosti k publiku, které s ním rostlo od začátku.


Statistiky a přehled

Oblast Ukazatel / Hodnota Poznámka
Roční obrat skupiny 450 mil. Kč Data 2024 – růst o +32 % 
Počet zaměstnanců 250+ Výroba, marketing, retail, e-commerce
Počet vyrobených párů bot 120 000 / rok Vlastní továrna ve Zlíně
Značky ve skupině 3 (Vasky, Bagind, Paon) Diversifikace portfolia
Export 14 zemí EU Německo, Rakousko, Skandinávie
NPS (spokojenost zákazníků) 9,3 / 10 Měřeno 2025 – loajalita komunity

Zajímavosti:

  • Vasky spolupracují s módními influencery, ale bez sponzorovaných postů – vše na základě osobních vztahů.

  • Každá taška Bagind má vlastní ručně psané označení výrobce – gesto, které vrací řemeslu tvář.

  • Staněk veřejně mluví o vyhoření a mentálním zdraví zakladatelů – „byznys není sprint“.

  • V roce 2024 otevřel Vasky Museum ve Zlíně, propojující historii Baťovy tradice s moderním brandingem.


Lekce pro podnikatele a tvůrce značek

  1. Produkt > marketing. Pokud věc funguje, nemusíš ji přemlouvat, aby se prodala.

  2. Autenticita je nová forma luxusu. Lidé chtějí cítit, že za značkou stojí člověk, ne algoritmus.

  3. Neboj se ukázat zranitelnost. Upřímnost je nejlevnější a nejúčinnější reklama.

  4. Komunita je kapitál. Buduj vztah, ne mailing list.

  5. Tradice může být motor inovace. Zlínský duch Baťovské školy žije, pokud se přetaví do současnosti.


FAQ

Jak se Vasky liší od jiných českých značek?
Kombinují poctivou ruční výrobu s digitálním storytellingem. Každý produkt má svůj příběh a jedinečný vizuální styl.

Jak se Staněk staví k expanzi?
Opatrně. Raději roste pomaleji a udržuje kvalitu než aby rozmělnil značku.

Jaká je jeho největší lekce z byznysu?
„Když ztratíš vztah k lidem, pro které to děláš, ztratíš všechno.“


Další zajímavé články


Příběhy úspěchu – inspirace českých a zahraničních lídrů | Z nuly na milion

Resinium
IČO: 88248755
Sídlo: Mánesova 1026, 363 01 Ostrov
E-mail: podpora@resinium.cz
Tel: +420 725 751 831